Les actualités d'IRCELYON

ICEC & EECAT 2018

Renaissance Tianjin Lakeview Hotel

Tianjin, China

10th International Conference on Environmental Catalysis & 3rd International Symposium on Catalytic Science and Technology in Sustainable Energy and Environment (ICEC & EECAT 2018)

Latest information of the conference on the website: http://icec-eecat2018.ydlilab.com

The theme of the conference is “Catalytic science and technology in sustainable energy and environment”. The cutting-edge research and the most recent breakthroughs in energy and environmental catalysis will be shared and discussed in six plenary lectures, seven parallel oral-presentation sessions and three poster sessions. An industrial catalysis tutorial session is also included in the symposium.

Topics
    Catalytic Materials for Energy and Environmental Applications
    Automotive and Stationary Emission Control
    Indoor Air Purification
    Wastewater Treatment
    Sustainable and Clean Energy Production
    Green Chemistry

• mercredi 03 octobre 2018 10:00:00 - Soutenance de thèse

Pagis Celine – synthèse et caractérisation de cristaux creux de faujasites

Amphithéâtre de la Délégation Régionale

Amphithéâtre de la Délégation Régionale 2 avenue Albert Einstein 69100 Villeurbanne

Pagis Celine

Jury

Anne Giroir-Fendler Johan Martens Joel Patarin Corine Gérardin Raquel Martinez-Franco David Farrusseng
  • lundi 08 octobre 2018 14:00:00 - Soutenance de thèse

Anguita Paola – Impact des biocarburants sur le système d’oxydation catalytique des véhicules diesel

salle de conférences de la BU Sciences Lyon 1

Anguita Paola

Jury

Delahay, Gérard Directeur de Recherche ENSC Montpellier Rapporteur Dujardin, Christophe Professeur des universités ENSC Lille Rapporteur Bordes, Claire Maître de Conférences Université Lyon 1 Examinatrice Iojoiu, Eduard Emil Ingénieur Renault Trucks – Volvo Examinateur Liotta, Leonarda Francesca Directrice de Recherche ISMN Palerme, Italie Examinatrice Valverde, José Luis Professeur des universités UCLM, Espagne Examinateur Giroir-Fendler, Anne Professeure des universités Université Lyon 1 Directrice de thèse Gil Villarino, Sonia Maître de Conférences Université Lyon 1 Co-directrice de thèse Courtois, Xavier Maître de conférences IC2MP Poitiers Invité Da Costa, Patrick Professeur des universités IJLRA Paris Invité Tschamber, Valérie Professeure des universités LGRE Mulhouse Invitée
  • lundi 15 octobre 2018 14:00:00 - Soutenance de thèse

Ponczek Milena – Etude des propriétés photocatalytiques des poussières minérales.

Aphi Délégatation Régionale du CNRS - Villeurbanne

Ponczek Milena

• lundi 29 octobre 2018 - mercredi 31 octobre 2018 - Congrès externe

CAPoC11

Bruxelles, Belgique

Université libre de Bruxelles

Eleventh International Congress on Catalysis and Automotive Pollution Control (CAPOC 11)

The rising interest and challenges in Catalysis for Automotive Pollution Control (CAPoC) has encouraged us to organize an eleventh international congress in this successful series. Five half-day sessions starting in the morning of October 29th and ending at noon on October 31st, will give an account of the state of the art in this field and discuss technical perspectives and challenges in relation to present and future legislative regulations.

All topics related to applications and requirements of catalysis in automotive (including cars, light and heavy duty vehicles) emission control will be considered.

February 15th - Submission of extended abstracts.

April 15th - Authors are informed of the acceptance of their paper.

June 30th - Deadline for receipt of the full manuscript.

August 31st - Early bird registration deadline.

Email: capoc@ulb.ac.be          http://capoc.ulb.ac.be/

• mardi 06 novembre 2018 10:00:00 - Soutenance de thèse

Pu Junjie – Modélisation cinétique de l'hydroconversion catalytique de la lignine pour la production d'aromatiques

Amphi DR CNRS

2 avenue Albert Einstein Villeurbanne

Pu Junjie

• vendredi 14 décembre 2018 10:00:00 - Soutenance de thèse

Dessal Caroline – Influence de l'atmosphère réactive sur la stabilité structurale de catalyseurs Pt1 supporté et performances associées en oxydation de CO et photogénération d'hydrogène.

Amphithéâtre de la Délégation Régionale du CNRS, Villeurbanne

2 Avenue Albert Einstein, 69100 Villeurbanne

Dessal Caroline

Jury